Tuesday, December 28, 2010

Ho ho ho Holidays; Kelantan! Part one

Assalamualaikum w.h.b

Tik tok tik tok just a few more days we'll celebrate 2011.
So, what's your 'Azam' on 2010? opss 2011. Me?
erm... I dont have time think about it. Because too busy scheduling my program on 2011.

Maybe i'll make it on 31st December 2010.

Ok. Back to the title of my post.
Went to Kelantan with my lovely, beautifully, deary sister on Thursday night, 25th November 2010.
This is our first time holiday without my parents, my older and lil bro.
Yeah, surely we're shocked and at the same time feel like wow! are we sure we can handle ourself in Kelantan without them.

And for surely Yeah! we can handle it without worrying our parents. Thanks to Kak Rinie, her hubby and family. And not to forget Amirul. We also hired them to be our tourist guide in Kelantan using our rent car. hehe


Let's the picta story the rest ;)

Our car, rm60/perday

My first day in Kelantan. Baru sampai


Pantai Cahaya Bulan

Me with my sister
Me.

My sister
Amirul and me


Last
Dah puas Cam-whoring, Nilah muka penat plus hungry. (**)

P/s: Myself in this post sangat kelihatan chubbiness. yes, i gain weight about 3kg when in Kelantan. hehe


To Be Continue....

Saturday, December 25, 2010

Ho ho ho Holidays Yaw!

Assalamualaikum w.h.b and happy weekend

Sihat?
i Hope you guys sihat with your loved one.

Rite now, just come back from holidays in Penang with my parents, auntie and lil bro.
Tersangatlaaah penat and really need a rest.
Tomorrow baru start doing laundry, kemas beg dan sewaktu dengannya.

I'll upload pic when im free.

Curently i miss my sayangs very much. haishhh



Me and my sayangs. love and miss you very much ;)




p/s: someone told me that my face and my act look alike seorang ibu. haha.

Tuesday, December 14, 2010

Dinner @ Barney's, Kluang

Assalamualaikum w.h.b and happy Tuesday ;)

Tajuk diatas dah ceritakan sebahagian daripada gambar di bawah.
I went with my deary sister. Just 2 of us having candle light dinner. hehe
The foods was awesome especially the Chicken and Mushroom Lasagna. And the price is cheaper than in KL.
Overall for this restaurant i give 4 and 1/2 stars.

Enjoy!





Wednesday, December 8, 2010

Rendahnya martabat orang yang TAK MENUNAIKAN SOLAT

Assalamualaikum w.h.b.
Today, im just forward what i read on Facebook.


Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat adalah dosa besar dan malahan lebih hina daripada khinzir. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman Nabi Musa as. Begini kisahnya, pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang sudah berumahtangga, dia tiada zuriat, lalu terdetik dalam hati dia (nazar), "Kalau aku dapat anak, aku akan minum air kencing anjing hitam." Nak dijadikan cerita, Allah pun kurniakan isteri si lelaki tadi pun hamil dan melahirkan anak. Apabila dah dapat anak, lelaki ni pun runsinglah. Dia dah nazar nak kena minum air kencing anjing hitam. Syariat pada zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat yang turun untuk umat Nabi Muhammad. Kalau umat Nabi Muhammad, nazar benda yang haram, maka tak payah buat tapi kena denda (dam) atau sedekah. Tapi kalau zaman Nabi Musa, barang siapa bernazar, walaupun haram tetap kena laksanakan nazar tu. Lalu, si lelaki yang baru mendapat anak, dengan susah hatinya pergilah bertemu dengan Nabi Allah Musa dan menceritakan segala yang terjadi ke atas dirinya.


Lalu, Nabi Musa menjawab bahawa lelaki tu tak perlu minum air kencing anjing hitam tetapi akan minum air yang lebih hina dari air kencing anjing hitam. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut untuk pergi menadah air yang jatuh dari bumbung rumah orang yang meninggalkan solat dan minum air tu. Lelaki itu pun senang hati, menjalankan apa yang diperintahkan oleh Nabi Musa tadi. Lihatlah, betapa hinanya orang yang meninggalkan solat, sampai dikatakan air yang jatuh dari bumbung rumahnya, lebih hina dari air kencing anjing hitam. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi. Menyentuh bab air tangan, selalu kita suka makan masakan ibu/isteri kita.

Jadi, kepada muslimat sekalian, peliharalah solat kerana kalau meninggalkan solat (kalau tak uzur), air tangan akan menitik ke dalam basuhan makanan; nasi, dsb. Anak-anak, suami pula yang akan makan makanan yang dimasak. Takkan nak biarkan suami dan anak-anak gelap hati minum air tangan orang tinggalkan solat. Tak gamak kan?

Tapi lain pula halnya dengan kita ni. Pagi petang, mamak! Teh tarik satu, roti canai satu. Ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat. Kita pun makan bekas air tangan dia..Gelaplah hati kita, sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Hati² apa yang kita makan. Betapa beratnya amalan solat ni hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra' Mikraj sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril as. Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam), "As-solah as Solah wa amalakat aimanukum". Maknanya, "Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu..

Wa'allahualam


Thank you guys!

Monday, December 6, 2010

Tumblr anyone?



Assalamualaikum w.h.b

Anyone here know about Tumblr?
I think ramai dah tau pasal tumblr.
And maybe im the last person in KL yang baru tahu bout Tumblr ni. hehe

From Mr. Wikipedia, the definition of Tumblr is a microblogging platform that allows users to post text, images, videos, links, quotes and audio to their tumblelog, a short-form blog. Users can follow other users, or choose to make their tumblelog private. The service emphasizes ease of use.

From Miss Hidayah, the definition of Tumblr is same like blog. But i think, Tumblr is more like presenting pictures. I mean AMAZING Pictures. And i loikee. ;p

Pictures yang i like most is FOODs, FASHIONs and Beautiful Scenery.

Disebabkan itu, i made my Tumblr..

this is my Tumblr.

http://hidayahalid.tumblr.com

My tumblr is mostly reblog from others. hehe. which mean my pictures and writing only 10%. I think.hehe

So. Feel free to visit my Tumblr.

Thank you babes

Chiow!

:)